‘Do the mix’

‘Do the mix’

Over snelle en eenvoudige voordelen van diversiteit in organisaties

do the mix

U en uw organisatie zullen vandaag de dag diversiteit pas belangrijk vinden, wanneer het duidelijk en meetbaar voordeel oplevert. Een groter afzetgebied en nieuwe klanten spelen bij commerciële bedrijven een grotere rol dan bij non-profitorganisaties. De laatsten hebben juist baat bij een groter handelingsbereik en diepere doordringing in de samenleving. Zoals het bereiken van andere, moeilijker vindbare doelgroepen. Denk hierbij aan overheidsinstellingen en sectoren als gezondheidszorg en welzijn. Maar ook bij de politieorganisatie en woningbouwverenigingen is het benaderen van nieuwe groepen in de samenleving een hele kunst geworden.

Het gaat echter niet alleen om het bereiken van een groep; wezenlijker is wat daarna komt: verbinding, contact maken en interactie met elkaar. Dit is meer dan luchtig ‘socializen’ met een doelgroep aan wie een product of beleid verkocht moet worden. Die verbinding is nodig om mensen mee te krijgen in het zelf uitdragen van product of beleid: de doelgroep zorgt dan voor verdere ‘free publicity’ van zowel publieke als commerciële organisaties.

U kunt zich –terecht- afvragen: kan onze organisatie dit ook zonder een diversiteitsbeleid?

Kan het snel en eenvoudig, zonder dat we onze hele organisatie onder de loep moeten nemen? Het antwoord daarop kan twee kanten op: nee, want innovatie kost tijd en energie. Ja, het kan uiteindelijk snel en eenvoudig, als organisaties bereid zijn te investeren in de mindset voor diversiteit.

Wilt u meer info over (e-)coaching en teamcoaching door ATenD? Gebruik dit formulier en Amalia Deekman neemt contact met u op

* verplicht veld
Weet u het zeker?